Som dag och natt nästan..

Blev jätteglad sist jag red Calle! 
Det var ju efter att han blev tillrättadragen, om man nu kan skriva så :p, men det var verkligen stor skillnad på honom!  Kan varmt rekommendera equiterapeuten Marie Wilhelmsson i Lidköping! 
 
Jätteskönt att det var det som var felet, både jag o Mia hade ju en magkänsla som sa att någonting inte stod rätt till, och att han inte bara dummade sig och försökte komma undan. 
Man ska lita på sin magkänsla.. 
 
 
 
Skönt att det var så lätt fixat! Han rörde sig mycket trevligare, blev mer samarbetsvillig och gjorde inget ryckande med huvudet. Visst känns det, nästan tydligare nu, att han inte blivit utbildad, utan bara väldigt bra inriden! 
Han vet inte riktigt vad det är jag vill när jag lägger på skänkeln, och han vill inte böja sig osv. Men det är ju sånt vi ska träna på nu så det sitter, sedan kan vi fortsätta längre i utbildningen!
Är äntligen taggad igen på att utvecklas nu, när det går åt rätt håll :)  
 
 
 
Blev fina bilder i det fina vädret! 
 
 
Passade på att prova lite bommar också. Det var lite småläskigt först - sötnöt! 
 
 Sen gick det så fint så :)
 
 
 
/Hannah
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

siggehastarna.blogg.se

Här kommer ni att kunna följa vår resa från att vi mötte 4 fina hästar som inte var ledvana till att vi i framtiden förhoppningsvis skall kunna sitta på deras ryggar.

RSS 2.0