Varför skall man göra en sak per dag när man kan göra flera ^^

Det blev mycket för fröken Gloria idag, vi började som vanligt med att longera. Mest för att se så att hon inte glömmer av något och för att göra av med lite energi. Hon skötte sig prima! Anna som gjorde oss sällskap i stallet idag ville testa på att löslongera, så självklart fick hon göra det. Jag tror det var väldigt nyttigt att någon annan gjorde det, för hon testade endel men efter att Anna visat vad som gällde skötte hon sig jättebra!
 
 
 
När hon gjort av med den mesta energin så testade vi att lasta henne, och det kommer vi nog få träna på igen...Hon ville inte gå på utan kastade sig endel och var allmänt stökig. Tills vi plockade fram morötterna. Då minnsan var det helt okej att gå upp på lämmen. Så efter allt krångel nöjde vi oss med att hon gick upp med båda framhovarna idag. 
"Om jag gör såhär så kanske jag slipper gå in" ^^
En hov!
2 hovar 
När vi ändå hade en gris (en person som kan fånga hästarnas uppmärksamhet och få dem att ta öronen framåt) så passade vi på att ta lite uppställda bilder på henne.
 
/Mia


Kommentarer
Olivia Gustavsson

sv. ja det hoppas jag också :)

2013-07-02 @ 22:26:52
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

siggehastarna.blogg.se

Här kommer ni att kunna följa vår resa från att vi mötte 4 fina hästar som inte var ledvana till att vi i framtiden förhoppningsvis skall kunna sitta på deras ryggar.

RSS 2.0