Rundkorall?

Igår testade vi att longera Gloria i rundkorallen för att testa hur hon är att jobba med på en annan plats än den vanliga. Först skall jag berätta att vi igår kunde plocka in Gloria och Corona från hagen utan strul vid grinden, så det var väldigt skönt.
Jag (Mia) köpte en repgrimma i helgen så den testade vi på Gloria och det verkade som hon blev mycket mer uppmärksam på vad jag höll på med. Innan har vi kallat henne för bulldozer men igår så levde hon inte riktigt upp till det namnet, utan lyssnade och gick brevid istället för på mig.^^
Longeringen gick bra, hon busade till det lite ibland och en av gångerna när vi skulle yta håll förstod hon inte riktigt vad jag ville utan vi stodmest och snurrade ;).
Värt att tillägga är även att vi kunde lyfta framhovarna utan problem och bakhovarna gick bättre än innan men hon kosparkar fortfarande.
 
 
Busan!
 
/Mia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

siggehastarna.blogg.se

Här kommer ni att kunna följa vår resa från att vi mötte 4 fina hästar som inte var ledvana till att vi i framtiden förhoppningsvis skall kunna sitta på deras ryggar.

RSS 2.0